Home Over ons Nieuws en publicaties Nieuwsoverzicht Planmatig onderhoud: veelgestelde vragen

Planmatig onderhoud: veelgestelde vragen

Leestijd: 1 min

We willen onze woningen mooi en goed houden. Daarvoor hebben ze af en toe onderhoud nodig. Denk aan een nieuw laagje verf op het kozijn. Of een reparatie aan het dak. Dit soort klussen komt steeds terug en kunnen we dus inplannen. Daarom noemen we dit ‘planmatig onderhoud’. Huurders hebben daar vaak vragen over. Wij geven hier antwoord op de meest gestelde vragen.

Wat valt er onder planmatig onderhoud?

Wij gaan uit van 3 soorten onderhoud:  

  • schilderwerk 

  • werk aan het dak 

  • onderhoud aan technische installaties, zoals cv, lift en intercom.  

Hoe weet ik wanneer mijn woning onderhoud krijgt?

Elke 3 jaar kijken we welke woningen onderhoud nodig hebben. Onze projectleiders omschrijven het werk. Daarna kiezen zij een aannemer die dat gaat uitvoeren. Samen plannen zij de werkzaamheden in voor het komende jaar. Hiervan staat een overzicht op onze website. U ziet per complex welke onderhoudswerkzaamheden we oppakken.  

Krijg ik nog meer informatie over het onderhoud?

Krijgt uw woning onderhoud? Dan ontvangt u 2 weken voor de start van het onderhoud een brief van de aannemer. Daarin staat precies wat de aannemer gaat doen. Bij grotere projecten ontvangt u een brochure hierover. In de brief staat hoe lang de aannemer verwacht bezig te zijn. Ook staat het telefoonnummer van de aannemer erin, voor als u nog vragen heeft. Houd uw postbus goed in de gaten, zodat u deze informatie niet mist.   

Hoe weet ik zeker dat de aannemer voor Pré Wonen werkt?

Twijfelt u daaraan, dan kunt u ons altijd bellen. Ook komen we tijdens de werkzaamheden regelmatig langs. Dan controleren we of de uitvoering van het onderhoud goed verloopt.  

Tijdens de schilderbeurt doen ze andere dingen dan gepland. Hoe kan dat?

We proberen u zo goed mogelijk te informeren. Maar soms moeten we onze plannen aanpassen. Bijvoorbeeld omdat we ontdekken dat we een onderdeel niet kunnen repareren en moeten vervangen, zoals een rot kozijn. Soms vervangen we tijdens de schilderbeurt ook meteen het enkel glas voor dubbel glas. Dat doen we alleen als dat technisch mogelijk is.

De aannemer houdt zich niet aan de planning. Kan Pré Wonen daar iets aan doen?

Sommige dingen kunnen we niet inplannen. Zo kunnen we bij slecht weer niet buiten werken. En als we sommige onderdelen moeten vervangen, kost dat altijd meer tijd. Daardoor loopt de planning uit. Soms begint een aannemer ook wel eens juist te vroeg. Dat is niet prettig voor u. Dat proberen wij dan ook zoveel mogelijk te voorkomen.  

De aannemer is vertrokken. Waarom staat de steiger of het afval er nog steeds?

Neem daarvoor contact op met de aannemer. Meestal huurt de aannemer een ander bedrijf in voor het verwijderen van afval of steigers. De aannemer kan dit melden, zodat alles weggehaald wordt.  

Overzicht Huurdersinfo