Lettergrootte  AAA | Contact
 
f t e
 

Pré Wonen verstuurt geen acceptgiro’s meer

nieuws-intro-picture-comment

Vanaf 1 januari 2016 kunt u de huur niet meer via een acceptgiro betalen. Hoe u de huur kunt betalen, leest u in een informatiebrief die u vandaag heeft ontvangen. Ook versturen we geen herinneringsbrief meer. Bij een eventuele huurachterstand nemen we persoonlijk contact met u op via telefoon, e-mail of Whatsapp.

 

Veel gestelde vragen

Waarom kan ik niet meer per acceptgiro betalen?
De manier waarop u uw huur kunt betalen is gewijzigd. De acceptgiro zal in Nederland verdwijnen door de invoering van één Europese betaalmarkt. Dit is bedoeld om het betalingsverkeer eenvoudiger en efficiënter te maken. Daarnaast neemt het gebruik van de accceptgiro steeds verder af. Daarom heeft Pré Wonen besloten om de acceptgiro per 1 januari 2016 af te schaffen. Door de afschaffing ervan worden niet alleen kosten bespaard (2 euro per acceptgiro), maar het stimuleert ook het verder gebruik van o.a. internetbankieren en automatische incasso.

Hoe moet ik nu de huur betalen als ik geen acceptgiro meer ontvang?
Er zijn diverse alternatieven. In het keuzeformulier bij de brief kunt u aangeven op welke wijze u wilt betalen. Dit kan via:

  • Een automatische incasso
  • E-mail met iDEAL link
  • Internetbankieren
  • Periodieke overdracht
  • Klantportaal Mijn Pré Wonen
  • Pinbetaling (kantoor Velserbroek)

Ik betaal per automatische incasso. Verandert er iets voor mij?
Nee, in principe verandert er niets. Is de automatische incasso mislukt, dan bent u zelf verantwoordelijk om de huur alsnog te betalen. U ontvangt geen acceptgiro of betalingsherinnering meer van ons. U kunt de huur via internetbankieren, iDEAL of het klantportaal Mijn Pré Wonen betalen.

Waarom versturen jullie geen herinnering meer?
Uit onderzoek blijkt dat steeds meer huurders wachten met betalen totdat er een herinnering op de deurmat valt. Er moeten hierdoor steeds meer kosten worden gemaakt om de herinneringen te versturen. Daarnaast merken we dat persoonlijk contact via telefoon, e-mail of WhatsApp beter werkt dan een brief om huurachterstanden te voorkomen. Daarom hebben we besloten om de herinneringsbrief niet meer te versturen. Om er zeker van te zijn dat de huur tijdig betaald wordt, kunt u een machtiging voor automatische incasso afgeven.

Waarom moet ik mijn persoonsgegevens controleren?
Het is belangrijk dat we u goed kunnen bereiken. Zeker in geval van een huurachterstand. Dat gaat makkelijker en sneller via telefoon, e-mail of Whatsapp dan via een brief. Het is belangrijk dat uw persoonsgegevens actueel zijn in onze administratie. Daarom vragen we u het Formulier Persoonsgegevens (bijlage brief) te controleren en aan te vullen.

 
 
volg ons op Twittervolg ons op Facebook

VOLG ONS