Lettergrootte  AAA | Contact
 
f t e
 

Dienstverlening aan huurders: een 7,4

nieuws-intro-picture-comment

Pré Wonen scoort ‘overall’ een 7,4 voor haar dienstverlening in de Aedes-benchmark. Dat is gelijk aan het landelijk gemiddelde. Gemiddeld is die stijging 0,1: van 7,3 naar 7,4. Pré Wonen is echter van een 7,2 in 2014 naar 7,4 in 2015 gegaan. De inzet van verbeteringen in de bedrijfsvoering toont zich in dergelijke cijfers.

 

Met de benchmark kunnen woningcorporaties hun prestaties meten, met elkaar vergelijken en zo verbeteren. En hiermee wordt duidelijk hoe de kwaliteit van de dienstverlening van corporaties aan huurders is.

Tevredenheid huurders
Pré Wonen onderzoekt het gehele jaar door de tevredenheid van haar huurders via het onderzoek voor het KWH-Huurlabel. Een deel van die resultaten is gebruikt voor de Aedes-benchmark.

Het betreft de antwoorden op de vragen hoe huurders de dienstverlening waarderen bij:

  •           het betrekken van de woning (score 7,2)
  •           het opzeggen van de huur (score 7,4)
  •           en bij reparaties (score 7,5).

Pré Wonen is tevreden met het cijfer, maar werkt aan een hoger cijfer. De ingezette koers van verbeteringen zet zij daarom voort.

Benchmark van Aedes
Aedes is de belangenverening voor 346 woningcorporaties. Dit is het tweede jaar dat deze benchmark is uitgevoerd. Bijna alle corporaties werkten hieraan mee.

 
 
volg ons op Twittervolg ons op Facebook

VOLG ONS